VVIP BLOG INI

Gambar-gambar Lawatan Kerja Sambil Makan Angin Di Jawa Timur dan Jawa Tengah!! Pengalaman Yang Pasti Tidak Dapat Dilupakan!!!

Posted by ||Aku Pemikir|| | Posted in | Posted on 6/10/2010 03:26:00 pm

Salam,






Setelah 9 hari keluar kota ke Jawa Timur dan Tengah, banyak pengalaman dan perkara baru dapat aku timba sepanjang lawatan tersebut. Banyak perkara baru yang dapat aku perhatikan dan banyak isu-isu yang dihadapi oleh PKPMI cawangan yang dapat aku dengar daripada pimpinan di sana. Perjalanan aku bermula di Surabaya dan ke Malang seterusnya ke Jogjakarta dan terakhir aku ke Solo. 




Surabaya



Ini pertama kali aku menjejakkan kaki aku ke Surabaya. Hasil ajakan YDP cawangan Surabaya, Abu, aku akhirnya ke sana untuk bertemu dengan pimpinan dan pada masa yang masa boleh la juga meluaskan pandangan melihat kota-kota lain yang ada di Indonesia ini.


Berehat sebentar masuk ke panggung wayang..hohoho



Di kiri adalah YDP Surabaya Abu, dan Bendahari Kelab UMNO Surabaya, Shukri


Majlis tazkirah yang dianjurkan PKPMI Surabaya dua kali sebulan. Aku berpeluang untuk sama-sama menyertai program tersebut.





Lupa pula nak ambil gambar pertemuan dan universiti di Surabaya. Ada kamera tapi tak digunakan sepenuhnya...Universitas tempat mahasiswa kita kuliah adalah Universitas Airlangga.




Malang



Aku sampai di Malang menaiki keretapi, kebetulan bertemu rakan seangkatan UNPAD di Malang. Mereka juga berjalan-jalan ke sana. Bayangkan boleh bertemu di stesen keretapi. Jauh Bandung dan Malang lebih kurang 17 jam perjalanan. Memang betul-betul nasib..huhuhu


Rumah sakit di Malang




Fakultas Kedokteran Di Malang, Universitas Brawijaya










Pertemuan bersama pimpinan PKPMI di Malang di sebuah restoran. Pertemuan berjalan dengan lancar.




Gunung Bromo



Di Malang terdapat satu wisata yang menjadi tumpuan pelancong iaitu Gunung Bromo. Alang-alang ke sana, janganlah lepaskan peluang menjejakkan kaki.





Salah satu daya tarikan adalah melihat matahari terbit. Agak malang hari itu matahari terbit tak berapa cantik, gara-gara ada awan yang menghalang pandangan




Nampak seperti wallpaper kan?? Permandangan gunung di tempat melihat matahari terbit memang sangat cantik dan mengagumkan









Turun ke bawah semula untuk melihat gunung berapi yang masih aktif.



Jogjakarta











Pertemuan dengan pimpinan PKPMI di Jogjakarta

Sengaja masuk ke kelas mereka untuk melihat bagaimana dosen di sana memberikan materi kuliah



Fakulti Kedokteran di Jogja, Universitas Gadjah Mada




Pasar terkenal di Jogja, Jalan Malioboro..siapa yang ke Jogja wajib untuk berjalan-jalan sambil membeli belah di jalan ini.


Yang paling mengejutkan, ada juga restoren masakan Malaysia di Jogja!! Pasti semua pun tunggu bila lah restoren ini mahu buka cabang di Bandung..hohoho



Candi Borubudur


















Binaan yang sangat mengagumkan, siapa ke Jogja harus ke Candi Borubudur..takkan nak tengok candi itu dalam buku teks sejarah je,apa kata turun dan lawati candi itu dan melihat kehebatan orang zaman dulu dalam teknologi seni bina




Solo



Menaiki keretapi ke Solo. Macam LRT tapi tak ada aircond..aircond semulajadi aje lahhh


Pimpinan Solo ajak makan di sebuah restoren masakan Malaysia di Solo!! Rupanya restoren di Jogja tadi adalah cabang yang dibuka oleh tuan punya restoren di Solo ini. Bagus strategi perniagaan tu. Pimpinan di sini jugalah yang syorkan untuk mereka buka di Jogja.





Universitas Sebelas Maret, universitas tempat 26 mahasiswa kita menuntut ilmu

















Pertemuan dengan pimpinan di Solo


Aku ingin mengucapkan terima kasih kepada semua YDP di semua cawangan kerana sudi menyambut aku apabila aku ke tempat mereka. Walaupun ada di antara mereka yang mahu ujian tapi tetap mereka mengalu-alukan kedatangan aku ke sana.

Aku berharap pertemuan kali ini dapat mengeratkan lagi ukhwah di antara kita.

Sememangnya memang banyak pengalaman yang aku timba, dan pengalaman inilah yang akan meluaskan lagi pemikiran aku. Terima kasih sekali lagi buat semua pimpinan dan aku ucapkan selamat maju jaya. Ada peluang dan ruang bolehlah kita bertemu lagi.




PENGALAMAN!!!



Sekian..







Comments (3)

wahh...seronoknya.tempat sejuk,tempat panas semua bleh pegi.

tour jawa sorang2 ke?

tautanhati:
mmg sangat seronok..try lah!!

jijol:
aah..hohoho