VVIP BLOG INI

ADOLF HITLER PRO-ISLAM??!!

Posted by ||Aku Pemikir|| | Posted in | Posted on 7/16/2010 08:55:00 am

Salam,


Adolf Hitler... ada beberapa fakta mengenai pemimpin Nazi  ini yang boleh mengejutkan umat Islam. Semuga bermanfaat mengetahuinya..

1. Prinsip Hitler berkaitan Yahudi, Zionisme dan penubuhan negara Israel.
Hitler melancarkan Holocaust untuk menghapuskan Yahudi kerana beranggapan Yahudi akan menjahanamkan dunia pada suatu hari nanti.

2. Prinsip Hitler berkaitan Islam.
Hitler telah belajar sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan beliau telah menyatakan bahawa ada tiga tamadun yang terkuat, iaitu Parsi, Rome dan Arab. Ketiga-tiga tamadun ini telah menguasai dunia satu ketika dulu dan Parsi serta Rome telah mengembangkan tamadun mereka hingga hari ini, manakala Arab pula lebih kepada persengketaan sesama mereka sahaja. Beliau melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merosakkan Tamadun Islam yang beliau telah lihat begitu hebat satu ketika dulu.

Atas rasa kagum beliau pada Tamadun Islam, beliau telah mencetak risalah berkaitan Islam dan diedarkan kepada tentera Nazi semasa perang, termasuk tentera yang bukan Islam












Tentera Jerman beragama Islam dibenarkan menunaikan solat ketika masuk waktu...bahkan tentera German pernah bersolat di dataran Berlin dan Hitler ketika itu mennggu sehingga mereka tamat solat jemaah untuk menyampaikan ucapan beliau... (foto seumpama ini kini boleh diperolehi daripada internet)














Hitler bersama Syeikh Amin Al-Husainiy



Beliau juga meminta ulama mendampingi tentera beliau bagi mendoakan mereka yang bukan Islam dan memberi semangat kepada yang beragama Islam untuk membunuh Yahudi...





Semua maklumat ini ialah hasil kajian. Selain itu Hitler juga mengakui tindakannya banyak berpandukan al Quran.
1: Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.
Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler memerintahkan penasihat-penasihatnya mencari kata-kata pembukaan yang hebat termasuk dari kitab agama, kata-kata ahli falsafah ataupun dari bait syair. Seorang sasterawan Iraq yang bermastautin di Jerman mencadangkan ayat Al-Quran :

(
اقتربت الساعة وانشق القمر) bermaksud : Telah hampir Hari Kiamat dan bulan akan terbelah...

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalam pembukaan dan isi kandungan ucapan beliau. Memang para ahli tafsir menghuraikan bahawa ayat tersebut bermaksud kehebatan, kekuatan dan memberi maksud yang mendalam. Perkara ini dinyatakan oleh Hitler di dalam buku beliau Mein Kampf yang ditulis di dalam penjara bahawa banyak aspek tindakan beliau berdasarkan ayat Al-Quran, khususnya yang berkaitan tindakan beliau ke atas Yahudi...

2. Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar ketua tenteranya yang akan tamat belajar di akademi tentera Jerman.

" Aku bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan ini ialah sumpah suciku,bahawa aku akan mentaati semua perintah ketua tentera Jerman dan pemimpinnya Adolf Hitler, pemimpin bersenjata tertinggi, bahawa aku akan sentiasa bersedia untuk berkorban dengan nyawaku pada bila-bila waktu demi pemimpin ku"

3. Hitler tidak meminum arak dan telah enggan berbuat demikian ketika beliau gementar semasa keadaan Jerman yang agak goyah dan bermasalah. Ketika itu doktor mencadangkan beliau minum arak sebagai ubat dan beliau enggan, sambil mengatakan: " Bagaimana anda ingin suruh seseorang itu minum arak untuk tujuan perubatan sedangkan beliau tidak pernah seumur hidupnya menjamah minuman itu.
(dipetik/edited dari fb Azhar Abdullah)

By: perakite Wednesday, July 14, 2010


Aku Pemikir:

1. Mungkin jika ada lagi bukti-bukti, data-data dan juga penjelasan yang lain untuk mensahihkan perkara ini, dapat lagi menguatkan bahawa cerita di atas ini benar. Untuk mempercayai bahawa sebenarnya Hitler adalah Pro-Islam sudah pasti agak sukar buat semua.

2. Silalah membaca untuk menambah pengatahuan, jika dapat tambahkan lagi pembacaan kalian.. semoga cerita ini sedikit sebanyak dapat membuka minda rakan-rakan.








 HITLER!!!






Sekian...






Comments (11)

This comment has been removed by the author.

Sejarah mengetahui,bukan bangsa yahudi saja jd mangsa Nazi,tetapi juga kelompok bangsa minoriti yg lain juga dibunuh dengan kejam malah lebih ramai dr Yahudi tu sendiri.Kalau ada bangsa melayu pun pasti akan dibunuhnya.Bg saya,Perjuangan Hitler bukan perjuangan berasaskan agama.Islam tidak pernah mengajar umat Islam cara memerangi org kafir sebegitu.Perjuangan Hitler lebih bersifat bangsa/racism/asabiah.Ditambah pula dengan fahaman Komunis yg Hitler pegang.Layak ke Hitler itu dikaitkan dengan Islam?

Buku international of Jews karangan Henry Ford ada menyatakan beliau amat sempati dengan Aldof Hitler kerana mempertahankan Negara German dari dikuasai oleh orang Yahudi...hitler tahu sikap orang-orang yahudi di German....Pelik Anwar keapa Anwar beria-ia sangat nak jadi 'tool' Yahudi...

Aku rasa hilter ni layak untuk dikatakan Pro islam.. tak kisah la dia bunuh dengan bangsa yahudi yang jahat perosak kat muka bumi ni.. kalau buat macam tu kat malaysia pun aku sokong untuk musnah kaum yang tak sedar diri yang diaorang hidup menumpang lepas nak lebih.. Hidup Hilter..

Saya takut ini boleh/akan dijadikan senjata oleh pihak Yahudi (dan rakan-rakan mereka) utk mengatakan Islam itu sama dgn Nazi - pengganas dan pro-perang.

Sila lihat - http://www.tellthechildrenthetruth.com/amin_en.html

Nani Cheras

Syed..Sejarah di tulis oleh pihak yg menang. Memburuk2kn yg kalah menjadi adat. Bagaimana jika hitler yg menang dahulu? Jadi hitler yg akan menulis sejarahnya.

tu gambar askar empayar uthmaniah la...turki...kepala otak ko askar nazi b'agama islam...g baca sejarah perang dunia pertama ngan kedua dulu baru cerita kt sini...ko ni cerita yg bukan2 syal....dasar kemarahan nazi adalah kerana kekalahan mereka pada perang dunia pertama n perjanjian versailles memburukkan lg keadaan...empayar ottoman ketika itu d'gelar empayar yg sakit sehinggalah si setan kamal attartuk tu b'sekongkol dengan british menjatuhkan khalifah islam yg terakhir...turki b'perang dngn british n ketika itu juga nazi memerangi british...bayangkan jika sistem khalifah islam masih wujud ketika ini...

wuiyoo.. relax la.. nak btulkan fakta org laen perlu ker nak kasar2.. siap mem'bangang'kan org len?
nyampah lak aku bacer..

KOMEN AKU... What turns around comes around....
Jenayah-jenayah perang telah yang dilakukan oleh Hitler dengan bantuan Alhusseini tersebut telah disusuli oleh (diantaranya):
Konflik Arab Palestin-Israel (1923 hingga kini dan takkan selesai hingga kiamat) dan Konflik Bosnia-Serbia (1992-1995).
p/s: penghapusan kaum kerja Penciptanya, bukan kerja manusia

FUCK the JEWS! . .

hmm