VVIP BLOG INI

Siapa Kata Rock Kapak 80-an Negara Kita Tak Fofuler Di Indonesia??!!

Posted by ||Aku Pemikir|| | Posted in , | Posted on 5/10/2010 09:57:00 pm

Salam,


 Aku nak cerita pasal ape nih??Baca sampai abes..huhuhu

Post kali ni aku tak nak cerita politik...penat minda aku asyik nak kena fikir..post kali ni aku nak CURHAT (curahan hati) di dalam blog aku apa yang aku kena hadap hari nih..( ni yang buat bahasa aku kacau bilau ,meracau-racau nih..hahaha)

Aku baru sahaja habes day 1 untuk exam fiinal. Well macam nak pecah kepala jawab...bukan soalan yang susah tapi sebab tak sempat nak prepare untuk exam kali ini. Why? Meh sini aku cerita...

Untuk pelajar tahun 4 diwajibkan untuk buat satu thesis sebagai satu syarat untuk tamat tahun teori untuk masuk tahun praktikal. Jadi bulan disember hari semua orang akan pilih atu tajuk dan aku juga pilih tajuk yang aku nak. Mulanya memang tenang lah nak buat, tapi ke'tensen'an terasa bila exam nak dekat~~

Dateline untuk aku hantar aku punya thesis adalah minggu ni.. dan paling best tau tak apa??!! TODAY STARTING EXAM FINAL!!! Aku malas lah nak cakap pape tentang fakultas, dah malas nak mengutuk.. tapi fikir logik la, exam final tapi tak de study week!! bayangkan bila masa nak belajar dan nak siapkan thesis lagik!!

Bukan tak boleh siap awal, tetapi memang nak buat thesis perlukan waktu, aku kira naseb baik buat survey, kawan-kawan aku yang buat medrec lagi parah, 3 minggu sebelum nak hantar baru boleh dapat data daripada hospital..bayangkan betapa susahnya nak buat kerja tuh!!

Sama lah macam aku, aku dah siapkan tapi revisi dengan dosen (lecturer) pembimbing yang jadi lama, tambah pulak memang dosen aku tu particular sikit, tapi tak pe,aku masih boleh catch up dengan cara dia.. Tapi penat lah, ok, penatnya aku start dari malam tadi..aku kena betulkan apa yang direvisi..pagi baru siapkan semua..dan hari ini aku dua paper yang aku kena take..jam 9am dan jam 1pm.

Bayangkan tak sempat belajar, aku kena duduk exam..dah habes exam kena jumpa dosen pembimbing I untuk revisi thesis, dan aku sempat belajar kejap jek untuk papar jam 1pm. Dan untuk hantar thesis perlu t/tangan dua dosen pembimbing sebab thesis memang ade dua dosen yang akan guide aku.

Tiba-tiba lak dosen pembimbing II aku nak t/tangan HARI INI sebab hari ni jek dia free dalam minggu ni!!Bayangkan aku baru lepas habes exam kena gerak ke bandung, dua jam beb nak sampai...

Dah la pergi naek bas...bas lak memang dah tua..yang jadi haru bas rosak tengah jalan!!perghhh!!paham jek la apa yang kau rasa petang tadi!!naseb la ade bas kat belakang, aku tukar bas la...haaa..time dalam bas ni la aku dengar lagu rock kapak malaysia!!(baru masuk tajuk..hahaha)

Mamat driver ni pulak tetiba bukak lagu rock kapak, macam-macam lagu lah aku dengar..ade search, may, exist, mega dan macam-macam lagik.Bangga jap aku rasa sebab mamat ni bukak lagu malaysia..rupanya lagu rock kapak 80-an ade lagi yang dengar. Tak sangka peminat ade jugak di seberang pak!!huhuhu..


 Casing DVD mamat driver tu nye..original beb..jangan maen!! Amek gambar pun macam amek cetak rompak je...

Aku sambung lagi, yang paling bestnya, waktu tu hujan, apa lagik, memang macet (jem) la jalan..banjir kilat bandar bandung..air sampai ke lutut!! (MALAYSIANS!!TAK RASA DIRI TU BERUNTUNG TINGGAL DI MALAYSIA??!!)



 Keadaan jalan waktu aku di dalam bas..macet dan banjir!!

Dua jam aku travel baru lah sampai, aku jumapa dosen aku nak mintak t/tangan...datang ke bandung travel jauh-jauh hanya nak mintak t/tangan..bayangkan!! Yang best part lagik is..aku jumpa dia just 5 minit!!sekali lagik..5 MINIT!!! Dua jam aku travel..5 minit jek aku jumpa dia!!! warghhh~~seriau aku dibuatnya..nak buat camne beb..balik jek la rumah lepas jumpa...


 Destinasi yang aku nak tuju~~

Perjalanan balik aku pun hampir sama macam aku ke bandung, dua jam aku travel..dengan hujan dan macet segala macam..aku berjaya jugak sampai umah,.tu pun dah malam!!

Esok aku ade lagi dua paper aku kena seat...tak tahulah macam mana aku nak jawab besok, aku berdoa lah malam ni aku tak penat dan aku boleh stay up... memang aku tahu hidup ni kena la ade challenge..baru best beb..tapi kalau macam ni la kena...waktu nak exam plak tuh...kena sekali seumur hidup tak pe lah, jangan kena setiap hari atau selang sehari..mati aku sebab tak tahan stress!!

So, TOLONG LA DOAKAN AKU!!Jangan aku gagal sudey~~ mampus aku nak kena repeat balik...hidup di kedokteran memang best...tapi stress nya tuhan jek yang tahu...course lain pun stress gak...tapi sebab aku dah tercampak di bidang ni....so hadap jek laaa.nak buat camne kan..sapa suh tangan tuh gatal nak pilih waktu isi borang MARA dulu..hahaha...


Note:

1.Aku tau sekarang la aku kena pulun blajaq..but i just wanna to collect the remaining sanity that have left...writing in this blog makes me knew that i am STILL SANE!!

2. Maap la kepada pembaca aku, aku tak tahu nak curah kat sapa kepenatan aku hari ni..dalam blog la tempat aku mengadu..well give me several days then i'll start my entry about politics again k.. :).. thx sebab membaca!!




STRESS!!!!!



sekian....







Comments (0)