VVIP BLOG INI

Perhatian FK KPBI 06!! Hasil Perbincangan Mengenai Jadual Peperiksaan Dengan Dr. Imam!!

Posted by ||Aku Pemikir|| | Posted in | Posted on 4/29/2010 07:27:00 am

Salam,

Oleh kerana  apa yang aku nak tulis ini sangat panjang untuk ditulis di mana-mana seperti FB dan SMS, aku tuliskan di blog aku, diharap rakan-rakan dapat membacanya.

Seperti yang aku janji pagi tadi untuk membaca hal jadual exam yang akan dimulai pada 10 Mei, aku dan ditemani dengan Noddy telah bertemu dengan Dr Imam di bilik PPSK selepas tutorial. Dan kebetulan ketua angkatan mahasiswa Regular 2006, Ajay pun sama-sama datang untuk bincang masalah ini dengan Dr Imam.

Setelah kami berada di dalam bilik PPSK. Dr Imam terus memberikan hujahnya mengenai mengapa exam TIDAK BOLEH DILAMBATKAN LAGI. Ada beberapa hal yang beliau beritahu kepada kami yang datang:

1. Beliau tahu yang kita mintak supaya exam di anjak ke minggu tenang sidang yang seminggu tu, tapi beliau kata yang minggu itu adalah exam untuk pelajar tahun 3, jadi tak cukup doktor untuk membantu dalam exam kita.

2. Beliau kata waktu minggu tenang sidang sangat penting untuk preparation terakhir semua mahasiswa untuk sidang nanti. Jadi dia tak mahu kelam-kabut nak cari dosen sana sini.

Daripada pihak kita, aku dan Noddy dah berbicang dan kami mahu membawa isu mengenai beban pelajar untuk menyiapkan thesis dan tak perlunya untuk diberikan minggu tenang untuk sidang kerana sudah ada semua bahan, hanya tinggal nak bentang sahaja.

Tetapi, Dr Imam memberikan SATU CADANGAN yang BAIK. Beliau memang memahami kita sebagai mahasiswa yang ada beban yang berat tapi pada waktu yang sama kena tahu juga ada perkara yang beliau tak mampu nak buat. Oleh itu, beliau bagi satu solusi yang bersifat menang-menang


EXAM AKAN TETAP DIMULAKAN PADA 10 MEI, TETAPI PADA MINGGU PERTAMA ITU HANYA KERTAS-KERTAS YANG MUDAH DAHULU AKAN DITANYAKAN SEPERTI BHP DAN PHOP, KERTAS PEPERIKSAAN YANG LAIN AKAN DITANYAKAN PADA MINGGU-MINGGU KEMUDIAN.


Aku anggap ini solusi yang terbaik, dari pihak diorang akan terus laksanankan ujian pada tanggal 10 Mei tetapi untuk mudahkan kita, kertas-kertas yang senang dulu yang ditanya. Tak ada lah beban sangat.

Noddy ada tanyakan mengenai bila jadual keluar dan SOCA untuk tahun ini keluar SATU kes sahaja atau GABUNG

Dari Dr Imam, jadual akan dikeluarkan secepatnya, dan SOCA hanya SATU kes, TAK ADA kes GABUNG. Itu kata beliau tadi.

Jadi, aku rasa hasil perbincangan tadi itu dah cukup puaskan hati kedua-dua belah pihak, dan aku rasa keputusan dari beliau memang mengambil kira kesusahan kita juga. Aku harap beliau akan kotakan lah apa yang beliau beritahukan tadi.

Jadi selamat membuat thesis dan selamat exam kepada semua!!


khairul hafidz alkhair
Ketua Angkatan KPBI 06




PUAS HATI!!!!


 
sekian....








Comments (0)