VVIP BLOG INI

Komputer Riba Usang Dan Segelas Kopi Cap Kapal Api

Posted by ||Aku Pemikir|| | Posted in | Posted on 3/22/2010 07:01:00 am

Salam,

Dah hampir 3 bulan aku aktif sebagai blogger. Aku ingat lagi sebelum ni, mula-mula dulu waktu aku nak buat akaun baru blogger, dalam kepala otak aku ni hanya ingin memasukkan artikel-artikel sebagai mengisi masa lapang aku yang dah sedia sikit ni (gatal jugak nak buat walaopun tahu sebuk!!)

Walaupun akaun yang aku bukak pada September tahun lepas, tapi mulanya aku menjadi blogger sejati pada masukkan tahun baru 2010. Aku tak tahu lah apa makhluk yang merasuk diri aku, tapi aku makin lama makin gian nak membuat entry baru untuk tatapan pembaca aku.

Alhamdulillah, aku sangat bersyukur kerana sekarang pembaca aku telah mencapai


10,000!!!

Aku betul-betul bersyukur yang usaha aku meng'update'kan sebenarnya dihargai oleh pembaca!!!YEAY!!!hahaha...bukan apa, mungkin orang akan anggap apa yang aku capai tak perlu nak cerita pun, ye lah, orang lain main ratus-ratus ribu, ada sampai juta-juta tenang jek..kecoh tul...hmmm...

 YEAY!!!

Betul lah tu, aku tak nafikan benda tu, tapi bagi aku blogger kecil dan blogger jalanan tak dibayar dan tak diberi elaun ni, untuk menarik pembaca sebanyak 10,000 dalam masa kurang dari 3 bulan adalah pencapaian peribadi aku. Bukan aku nak berlagak yang orang banyak masuk (sikittt jekk nak riak..boleh?...ahaksss) tapi ini bermakna apa yang aku tuliskan ramai yang mahu dengar dan itu merupakan kepuasan yang sangat susah aku nak gambarkan. 

Mereka masuk bermakna mereka nak dengar pendapat aku dalam satu-satu perkara. Dan blog aku ini kebanyakan entry aku adalah mengenai isu-isu semasa dan politik, walaupun aku ada selitkan juga mengenai kedokteran dan pasal diri aku sendiri.

Aku kadang-kadang tertanya, siapakah sebenarnya yang selalu masuk ke blog aku ni? kalau yang di Indonesia aku tahulah siapa, tapi kebanyakan pembaca pendapat politik aku adalah rakan-rakan pembaca adalah dari Malaysia, mereka ni adalah Pembaca Diam (Silent Reader) blog aku. Bukan ape..aku cuma nak tahu siapa la yang baca yek, nak menghargai korang jugak seperti mana korang menghargai penulisan aku. :)

Di sini aku nak memberi penghargaan blog-blog yang selalu masuk ke teratak buruk aku ni..hahaha, aku cerita TOP 5 jek (nak melawat ke blog yang aku sebutkan, klik nama blog mereka):



Ini sebenarnya blog batch aku, aku tak tahu siapa yang masuk dari sana..tapi nak ucapkan terima kasih la sapa yang masuk tu..HIDUP KPBI 06!!! huuu~~



Ini blogger dari Palembang, dia memang selalu masuk menjengok blog aku ni ha..thx Amshah!!



Ini adalah blogger pro-kerajaan, aku di link kan dalam blog dia waktu aku bagi satu komen mengenai cara hidup masyarakat Bandung.Bro ni datang Bandung hari tuh..banyak la yang dia komen dan aku bersetuju kebanyakan pandangan bro ni. Thx bro for the link!!



Ini jugak adalah blogger politik pro-kerajaan, dia linkkan jugak blog aku kepada blog dia...so again thx bro!!



GAP adalah blogger politik pertama yang aku kenal, banyak aku tahu mengenai isu semasa politik di blog dia. Dan dia adalah orang pertama yang linkkan aku ke blog. Dan banyak pembaca aku adalah daripada blog dia. Kiranya dia lah yang menghidupkan aku sebagai penulis blog..So kat ko bro aku nak ucapkan terima kasih bebanyak!! (pembaca dia dah lebih sejuta!!so kalao ade yang sikit-sikit yang masuk tu aku ucapkan terima kasih ah..hoho)



Dan aku nak ucapkan terima kasih jugak kepada Private blogger dan pembaca aku dari FB kerana sudi nak datang ke rumah buruk ni untuk membaca coretan aku yang tak seberapa ni.

Aku sampai sekarang pun masih macam terbayang-bayang lagik, tak pernah bayangan masa depan aku, aku akan menjadi seorang blogger, paling pun baca blog-blog orang jek. Tapi mungkin kita ni hanya mampu membayang dan merancang. Allah s.w.t lebih tahu mengenai masa depan kita. Perancanaan-Nya sempurna, Ketentuan-Nya adalah yang terbaik. 
 '


 terima kasih~~


Untuk yang ke depannya, selagi ada yang sudi nak baca entry aku,selagi tu lah aku akan terus menulis, biarlah berejam nak tulis,kadang-kadang otak beku sebab tak tahu nak mencantikkan ayat macam mana lagi dah, tapi kepuasan yang aku dapat, Allah jek la yang tahu.



Terima Kasih!!!



 sekian....

Nota kaki:

1. Kepada semua Pembaca Diam yang dah lama mengikuti blog aku, MINTA UNTUK BERI KOMEN di ENTRY ini. Aku nak kenal siapa korang, so aku tahu yang korang selalu membaca entry aku. :)

2. Siapa yang berminat menjadi Rakan Blogger (Follower) aku, silalah berbuat demikian, sebagai balasan, aku akan jadi korang nye follower jugak, suka sama suka. amacam? setuju? huhuhu







Comments (10)

ko x follow2 ak lagi yo.aku follow ko lame dh. T___T zzZZzz..hahaha

congrats! (i'm your biggest follower too!)

whitelily:

aku dah jadik follower ko dah..
dari hari tu aku cuba masuk ko nye blog tapi tak tahu pe blog ko..
ni ko dah komen barulah aku tau blog ko!!
hahaha..
thx sbb mengikuti blog aku!!

ana:

i know u are!! :)

it's not surprising yoyo since you write mostly about malaysian politics and u will get quite a lot of unique visitors coming from search engine.

haha..
hai encik ydp pusat
sy nydp palembang
mcm terharu plak sbb tibe2 masuk top 5...
n my blog is the only one personal blog listed..
keep on writing..keep up ur good work
xpenah miss bce ur blog everytime u update it...
mybe we gonna meet someday..
bile nk conference pkp pusat?
hahaha

nurinkhairi:

thx diba for visiting!!
well itu lah..but if i gila2 perah idea buat lah segempak mana pun,
orang tak nak baca pun tak guna jugak..
dats y sgt berterima kasih dgn orang yang amek masa nak visit.. :)

amsyah:
thx kat ko gak sebab selalu visiting..
ill try my best utk buat entry yang bgs2 utk korang!!
n truskan usaha untuk memajukan lagi PKPMI di Palembang k!! :)
p/s: konference tadi tak fadik..haih~~

haha
yo,aku follow blog ko sebab semua benda tue tak banyak lari dari hidup aku dan tulisan ko lebih berfokus dan menjurus.orang tahu apa yang ko cuba sampaikan.aku pun banyak benda nak beritahu tapi aku tak suka tulis dalam blog,aku lebih suka perbincangan muka ke muka.aku tahu ko kenal junior ko nie.tapi sekarang aku dah lama tak nampak muka ko.ko sibuk kot.nanti ada masa.lepaklah sekali..keh3

budakFK:
bro..1st of all thz bebanyak sebab follow blog aku..
thx la kate aku nye blog terfokus,tak menerawang ntah memane..huhu
tapi bro, junior byk bro..mane aku tau ko yang mana satu.
ko tak reveal kan ko yang mana..
nanti kalo ade time kte lepak ah!!
papepon thx sbb follow!!