VVIP BLOG INI

Belia Indonesia Turut Sama Berpartisipasi Dalam Hari Belia 2011 Di Putrajaya

Posted by ||Aku Pemikir|| | Posted in , | Posted on 5/26/2011 07:43:00 pm

Salam,





KUALA LUMPUR, KOMPAS.com - Indonesia in this case the Youth and Sports Ministry and the Indonesian embassy in Kuala Lumpur took part in observing Youth and Sports Day (HBN) from May 27 to 29, 2011 at Putrajaya, Kuala Lumpur. Suryana also said that the participation of Indonesian youths also show their creativity.


In this year’s HBN, Indonesia was given four booths occupied by young people with a business spirit presenting "angklung" Mang Udjo, batiks, shoes and other creative products.


The booths are also filled with artistic products, and for the promotion of tourist objects, business opportunities in Indonesia, shopping tourist places and the promotion of higher learning institutions in Indonesia to the Malaysian community.


-Kompas.com, 26 May-



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


1. Satu penghormatan bagi Malaysia apabila kerajaan Indonesia berhasrat untuk hadir dan bersama-sama kita dalam Hari Belia yang akan diadakan pada akhir minggu ini. Kebijakan pemerintah Indonesia ini menunjukkan bahawwa hubungan bilateral antara dua negara saban hari semakin kukuh.

2. Setakat pengamatan aku, sememangnya DS Shabery mempunyai hubungan baik dengan MENPORA (Menteri Pemuda dan Olahraga) di sini. Kali pertama DS Shabery datang ke Indonesia pada 3 tahun lepas dan orang pertama yang ditemui oleh DS Shabery adalah MENPORA, Pak Andi Mallaranggeng dan setelah pertemuan di antara mereka, banyak program yang telah dilakukan bersama dalam usaha untuk mengeratkan hubungan antara dua negara. Dan bagi aku antara program yang boleh dibanggakan kedua negara adalah Bandung Games yang dibuat di Indonesia oleh pelajar Malaysia di Indonesia dan Bandung Games juga yang diadakan di Malaysia

3. Semoga target Hari Belia untuk mendapat jumlah pengunjung sebanyak 1 juta belia dapat direalisasikan. Ikut hati nak juga pergi, sudah ada juga yang mengajak ke sana, tetapi merenung minggu depan adalah minggu ujian, terbantut hasrat. Belia harus ramai-ramai datang ke Putrajaya, program sebegini hanya setahun sekali dan pasti belia akan berpuas hati dengan program dan acara yang dianjurkan di sana.

Comments (0)