VVIP BLOG INI

Perang Gambar Dalam Dunia Blogger

Posted by ||Aku Pemikir|| | Posted in | Posted on 1/09/2010 10:24:00 am

Salam,

Hmm..aku ni sebenarnya baru je lagi dalam dunia blogger ni..
Tapi baru je aku terjun dalam dunia ni..masyaallah, mata pun terjojol keluar, minda pun terbukak luas.

Bukan apa, rupa-rupanya dalam dunia maya blogging memang dahsyat dan sadis 'berperang'
Kalau dulu semua akan tunggu ulasan dari penulis-penulis akhbar yang masyhur untuk sesuatu isu.
Tapi sekarang ni, siapa saja pun mengeluarkan idea mereka sendiri. Tak perlu lah dapat tauliah RTM atau tak. Tak payah jugak nak belajar tinggi-tinggi sampai menara KLCC untuk dapatkan sekeping ijazah untuk mendapat 'recognition' masyarakat yang kita ni reti menulis. Bukak jek 'accaunt' blogspot seketul tulis lah berketul-ketul.


Jadi semua pun tulis la apa yang diorang nak tulis...kalau dalam dunia blogger mengenai politik ni, yang baru nak raba-raba dapat tempat ni, tulis pun takut-takut lagi.
Kalau 'otaimer' , tulis pun dah tak pakai cop SIRIM..habis keluar semua benda..ayat carut-carut tu biasa. Tapi dalam ayat carut-carut tu pun aku boleh highlight kan POINT yang dia nak sampaikan, maksudnya bukan dia tak boleh tulis skema tapi nak sesuaikan dengan selera pembaca.

Satu lagi la yang paling menarik perhatian aku sejak aku melompat dalam dunia ni.




GAMBAR!!




Aku tabik spring dengan semua blogger sebab diorang memang kreatif dalam bab ni..Dalam blogger kalau tulis je orang jadi bosan nak baca. Jadi gambar memang lah ada peranan yang penting nak bagi blogger lain paham apa yang diorang nak sampaikan.

Jadi habislah mereka 'master' kan blaja adobe photoshop dan seangkatan dengannya, tak pun member punya amek kejap masuk dalam blog, semua cara pun ada. Rasa nya nak masukkan gambar tu senang je tapi nak dapat idea pakai gambar apa yang menarik perhatian orang yang susah.

Aku bila tengok je gambar-gambar tu jadi tergelak pun ada walaupun gambar yang dia letak tu gambar ustaz (astaghfirullah), bukan gelak kat ustaz tu, tapi gambar dia yang di 'superimpose' kan tuh.

Kadang-kadang jugak bile diorang buat, ko tak terasa terfikir pun idea-idea mantap dan sadis mereka tu. Memang kejam tahap 'dewata raya'..haha.

Aku pun jadi terfikir,

Memang dalam politik kena macam ni ke?

Bukan kita tak boleh kutuk orang ke?

Patut aku rasa marah@simpati atau aku gelakkan je?

Diorang ni kutuk pemimpin negara, tak ada tindakan apa-apa ke?

Macam-macam lah soalan dalam benak fikiran dangkal aku ni. banyak je lagi soalan, tak keluar la pulak bila nak masukkan entries ni..haha

JAdi penat dah aku cerita, yang penting aku kagum dengan SENI dan KARYA diorang, yang pandai BERHUJAH memberikan idea-idea yang logik dan matang dan yang pandai main-main gambar masukkan GAMBAR-GAMBAR yang boleh menguatkan fakta penulis.. :)

Di bawah saya ada beberapa gambar yang boleh djadikan rujukan.

TIDAK DALAM FIKIRAN SAYA UNTUK MENGHINA SESIAPA, TAPI SEKADAR RUJUKAN TEMAN-TEMAN PEMBACA, MAAF JIKA ADA YANG TERASA



Dari blog penyokong kerajaan:























Buku Dummies jadi mangsa




























Muka baru Jim Carrey































Yang ni aku tak nak komen































Gambar Pope pun diorang bantai jugak tukar..



Dari Blog penyokong parti pembangkang:

























Betul ke mamat ni jatuh bangunan??




















Eh, korang pon nak berdemo jugak ke??












korang leh paham sendiri- no comment!!-















Sekian....



Comments (0)