VVIP BLOG INI

Secebis Kertas, Sebatang Pena dan Semangkuk Tinta : Luahan Hati Penulis

Posted by ||Aku Pemikir|| | Posted in | Posted on 1/31/2010 03:41:00 pm

Salam,

aku masih ingat dulu waktu aku mula-mula buat keputusan nak bukak blog sendiri, waktu tu bulan september, sebenarnya lama dah aku fikir nak buat blog, seronok aku tengok blog kawan-kawan aku menjadi wadah untuk meluahkan perasaan dan tempat untuk berkongsi ilmu dan pemikiran.

Lama aku tangguh hasrat aku, sebab aku tak ade laptop, naseb la ade kawan sejati aku, awang sudi nak jualkan laptopnya kepada aku. Seronok lah aku, banyak kerja yang pakai laptop. THX AWANG!!

Bulan september,2009 bulan keramat aku bukak bolg aku sendiri!!


*** puuuffff ***



banyak aku kena belajar pasal blog nih dan mahaguru aku tentulah gf aku sendiri, dia expert bab-bab nih.. :)

banyak yang aku nak tulis dalam blog aku, macam-macam yang ade dalam benak kepala otak aku untuk aku share dengan semua. Tapi macam besalah kalau namanya amatur, cara penyampaian pon skema tak boleh blah!!

walopon banyak isi-isi yang ada di dalam ternyata tak dapat nak tambat hati pembaca sebab bosan. Macam pak cik tua menulis..huhuhu

Aku berenti kejap dalam penulisan, banyak kerja yang perlu aku bereskan, sampai lah akhir tahun..3 bulan aku tak tulis apa-apa..

Aku tak tahu apa yang menyebabkan aku ubah fikiran tapi aku rasa aku perlu nak tulis sesuatu. Sebelum menulis aku banyak tanya kepada rakan-rakan yang pernah baca blog aku kelemahan yang aku buat untuk aku ubah..

Terima kasih kepada muniri, natrah, roy dan beberapa orang lagi yang memberi komen kepada aku tentang gaya penulisan aku..

Aku bertekad nak ubah, lebih student friendly.. baru aku sedar mereka tak mahu tahu pun pemikiran aku sangat, yang penting cara penyampaian..

sejak waktu tu aku ubah sikit-sikit dan jadilah macam sekarang ni.

Memang isu yang aku bawa di dalam blog aku agak berat dan kurang diminati oleh rakan-rakan aku. Aku banyak bawak cerita-cerita isu semasa yang orang tak mo tahu pon... nak buat macam mana..itu je yang aku tahu..nak suruh aku curhat-curhat sangat memang tak la kut..huhuhu..

bulan januari 2010 adalah bulan transisi aku.. bermula satu entry dan entry seterusnya, aku makin kerap menulis.. aku pun tak tahu tenaga batin mana yang menyebabkan aku terus dan terus menulis..tenaga dari Tongkat Ali Power Root kut~~

Aku ubah nama blog aku. Dulunya nama YDP PKPMI Pusat tapi baru aku sedar orang kate aku bajet..hahaha..jadi aku ubah kepada



||Aku Pemikir||



Nama ni lebih sesuai dengan jiwa aku

Idea nak cari tuhan saja yang tahu susah tak susah nak cari, tapi aku gagahi jugak otak aku ni..aku perah sampai kering, aku picit sampai keluar..dapatlah idea-idea yang rakan-rakan baca sekarang..

Orang pernah kata kita ni banyak bermonolog dengan diri, samalah macam aku, nampak je aku banyak bersosial di luar, tapi sebenarnya aku banyak berbicara dengan diri sendiri, rasanya 90% waktu aku bercakap dengan diri sendiri, aku berfikir dan berfikir, sampai dah tahan nak fikir, sebab tu aku perlukan satu tempat untuk aku keluarkan apa yang aku fikirkan ni. Dan blog adalah tempat yang terbaik..

Aku jugak ubah teknik penyampaian aku, lebih santai dan ada sikit unsur-unsur sarkastik, tapi masih ada value-value dan idea pemikiran yang aku terapkan. Semua pon dah besa, pasti paham aku apa aku nak sampaikan.

Sampailah akhir bulan, untuk BULAN INI sahaja pembaca aku dah menjangkau 2100 orang!! Kalau nak kata bangga or terharu, memang lah, ade jugak yang sudi nak baca kan..tapi adakah itu matlamat aku menulis??!!


TIDAK!!


Yang penting aku nak orang tahu pemikiran aku, idea aku, dan nak sedarkan mereka untuk lebih prihatin mengenai isu semasa..


Bulan ini aku menumpukan kepada beberapa isu:


1. Isu kalimah Allah

Ini aku tak de TOLERANSI, aku tetap tidak bersetuju ia digunapakai di negara kita, nak pakai di negara lain sila lah, tanya lah ustaz-ustaz negara dia setuju or tak.


2. Hal-hal PKPMI

Ini keutamaan aku, aku perlu beritahu semua yang kami persatuan tetap akan bersama kalian untuk kita bersama-sama menyelesaikan masalah. Masalah korang perhatian kami!!


3. My anniversary

Januari anniversary aku ngan gf aku,kompem la aku kuarkan cite tu kan kan kan..heee


4. Masalah di bumi indonesia dan J-Town


Aku harap rakan-rakan teruskan untuk membaca entries yang aku keluarkan, aku cuba untuk cari bahan-bahan dan isu-isu yang menarik untuk kita fikirkan dan bincangkan bersama.

Aku mengalu-alukan segala kritik dan saran, kadang-kadang kita ni syok sendiri je, tak tahu apa yang orang fikirkan..

Ini adalah post aku yang 34, ada satu lagi entry yang akan aku keluarkan sebelum masuk bulan februari..tunggu~~


'Selagi Ada Kudrat, Aku Berazam Untuk Terus Menulis Demi Membuatkan Manusia Berfikir'



LUAHAN!!!


sekian...


nota kaki:

1.walopon entry aku tak de kena mengena dengan tajuk tapi korang pon leh paham kaaaannnn..kata dah tua bangka!!hahahah

2.terima kasih atas orang yang baca..aku cukup terharu atas kesudian ambil sikit masa nak baca blog akuh!! hari ni aku sentimental sikit~~




Comments (8)

a'ah..dulu mula2 skema..:p skrg dah best. teruskan menulis :)

terima kasih sebab selalu baca entries akuh!!!

hehee...

ko pun banyakkan menulis!!aku nak baca gak entries ko!!

haha.best tulisan ko skng.senang nk paham n xboring:)keep writing:)

hahaha..

thx kat ko gak weh..ko yang cakap tulisan aku bosan dulu..

aku igt lagi ko cakap tu time kat padang kickers time pertandingan futsal..

mcm kne electric shock aku kejap..

but cause of that aku jadi macam sekarang!!

thx a bunch!!!

hoho..ko ingt lg bila n tmpt..
mesti pedas kan?sori meh..
aku fail sikit kalo nk berbahasa basi ni:)

hahaha..

agak jugak laaa..macam ade tombak rodok perut aku masa tuh..

xpe2 aku tahan kan jek..itu perkara besa..telan..telan..hahaha

nway..kalau tak de yang tegur xkan berubah

ye dak??

syabas betti hei..haha

dulu memang terasa agak kebajetan la bila buka blog YDP PKPMI PUSAT.kui3..sekarang lebih santai.orang nak curhat kat sini,nak komen2 pun boleh santai je.kan lagi best.betol tak?

keep writting bro!!saya menyokong anda!hehe=)

aah kannnn...

xterpk lak aku possibility tuh..

patut la x de yang mau komen ..uhuk..uhuk T_T

xpelah..orang baru kan..krg lagi senior dari aku..

belajar dari kesilapan!!peace!!