VVIP BLOG INI

JPA : Mahasiswa JPA Disaran Tukar Kepada Bank CIMB

Posted by ||Aku Pemikir|| | Posted in | Posted on 2/07/2010 07:30:00 am

Salam,



Jazman Azi Jamaluddin



Adalah saya merujuk kepada perkara di atas.

2. Saya mendapat makluman dari pelajar-pelajar tajaan JPA yang menggunakan Bank BNI bahawa setakat 4 Februari 2010, mereka masih belum menerima wang elaun sara hidup. Namun bagi pelajar tajaan JPA yang menggunakan perkhidmatan Bank CIMB Niaga, elaun telah diterima serentak pada 29 Januari 2010.

3. Untuk makluman semua, kini BMI JPA Putrajaya sedang menyemak dengan pihak bank di Malaysia mengenai kes ini. Pelajar-pelajar akan dimaklumkan kedudukan kes ini sebaik menerima laporan kelak.

4. Untuk mengatasi masalah keterlewatan dalam jangka masa panjang, saya ingin menyarankan pelajar-pelajar yang menggunakan perkhidmatan Bank BNI supaya membuka akaun di Bank CIMB Niaga untuk kemasukan elaun sara hidup. Berikut prosedur pentadbiran yang diperlukan :

(i) Pelajar membuka akaun Bank CIMB Niaga;
(ii) Fotokopi muka depan Buku Akaun CIMB Niaga (Pastikan fotokopi dibuat terang dan jelas); dan
(iii)Pos atau e-mel ke pejabat PPL Jakarta sebelum 28 Februari 2010.

5. Saya bagi pihak penaja saya kesal dengan kejadian ini dan berharap semua pelajar dapat terus bersabar.

Sekian, terima kasih.

Jazman Azi Jamaluddin
PPL Jakarta
5 Februari 2010

( sources : http://jpajakarta.blogspot.com/)



CIMB!!!



sekian...

Comments (0)